Manatee, reproduction

From: Nancy Sadusky (education@savethemanatee.org)
Date: Fri Oct 26 2001 - 11:07:50 EDT

Santiago Querida,

Gracias por su pregunta con respecto a la reproducción del manatee. Manatees es criaturas relativamente solitarias. El único enlace social sabido es el que está entre la madre y el becerro. No hay estación de crianza verdadera para los manatees, pero las hembras son más probables entrar estrous a partir del resorte con la caída. Cuando un manatee femenino entra estrous, manatees masculinos numerosos a través del ciclo la pronto detecta y es perseguida (quizás para una duración de hasta tres semanas). Durante ese tiempo, la hembra puede acoplarse con unos o más varones en se sabe qué mientras que una manada estrous o de acoplamiento.

El período de la gestación para las hembras de los manatees es alrededor de un año. Los manatees de la madre cuidan sus jóvenes por un período largo, y un becerro puede seguir siendo dependiente en su madre por hasta dos años. Manatees tiene una tarifa baja de la reproducción. Se cree que un becerro está llevado cada dos a cinco años, y los gemelos son raros. La vaca asume la responsabilidad total de criar el becerro.

Usted puede ver fotos de una manada de acoplamiento del manatee y descubrir más información sobre nacimiento y la reproducción del manatee visitando la salvaguardia el Web site del club de Manatee en: http://www.savethemanatee.org/repro.htm usted puede encontrar más información sobre manatees en http://www.savethemanatee.org/info.htm

Buena suerte en su proyecto. Aprecio su interés en manatees!

Sincero,
Nancy Sadusky
Communications Director
Save the Manatee Club
500 N. Maitland Ave.
Maitland, FL 32751
1-800-432-JOIN (5646)
www.savethemanatee.org

Dear Santiago,

Thank you for your question regarding manatee reproduction. Manatees are relatively solitary creatures. The only known social bond is the one between mother and calf. There is no real breeding season for manatees, but females are more likely to go into estrous from spring through the fall. When a female manatee goes into estrous, she is soon detected and pursued by numerous male manatees throughout the cycle (perhaps for a duration of up to three weeks). During that time, the female can mate with one or more males in what is known as an estrous or mating herd.

The gestation period for manatees females is about a year. Mother manatees nurse their young for a long period, and a calf may remain dependent on its mother for up to two years. Manatees have a low reproduction rate. It is believed that one calf is born every two to five years, and twins are rare. The cow assumes total responsibility for raising the calf.

You can see photos of a manatee mating herd and find out more information on manatee birth and reproduction by visiting the Save the Manatee Club Web site at: http://www.savethemanatee.org/repro.htm You can find more information on manatees at http://www.savethemanatee.org/info.htm

Good luck on your project. I appreciate your interest in manatees!

Sincerely,
Nancy Sadusky
Communications Director
Save the Manatee Club